Share on Tumblr
| Yorumları Göster (0)

Sağlık&Güzellik / İskandinav Tarzı Sağlıklı Beslenme: İsveç Diyeti >>
0

Birçok diyet listesi görmüşsündür. Bunlar; genellikle Pazartesi günü başlayıp hafta ortasında bitirilen diyet listeleri oluyor… İstikrar sağlanamayan diyet uygulamaları sonucunda kendini fazlasıyla mutsuz hissedebilirsin. Önemli olan; zafere giden yolda çekilen çilenin kayda değer bir sonuç vermesi değil mi? Şimdi bunu kabul ediyorsan, seni sıkı ve etkili bir programa davet ediyoruz. İskandinav ülkelerinin beslenme türüne dayanan ve vücudunda sıkı yönetim ilan eden “İsveç Diyeti” efsanesine merhaba de! :)

İsveç Diyeti Nedir?

Seni daha fazla meraklandırmadan konuyu biraz daha açalım. Hızlı bir şekilde kilo vermene yardımcı olan İsveç diyeti, 13 günlük bir programdan oluşuyor. Belirtilen süreden daha fazla uygulamaman gerekiyor çünkü 13 gün içerisinde yeteri kadar sonuç alabilirsin. Abartıp da vücuduna zarar vermeni istemeyiz. :) Ayrıca belirlenen kurallara uyarak İsveç diyeti yapanlar sonuçtan çok memnun kaldıklarını dile getiriyorlar, bizden söylemesi…

İsveç diyeti listesi, düşük karbonhidrat ve yağ kullanımı içerirken, protein açısından oldukça zengin olan içeriklerden meydana geliyor. Buna bağlı olarak işlenmiş yapay gıdalardan uzak duran bir liste seni bekliyor!

Bir de iyi bir haber verelim; diğer diyetlerde sıklıkla yaşanan, verilen kiloları geri alınması gibi bir durum İsveç diyetinde söz konusu değil. Metabolizmanın hızını tamamen değiştirip farklı biz düzene geçeceğin için araştırmalara göre verdiğin kilolar 2 yıl boyunca bünyenden uzak kalıyor. İsveç diyeti; kalp değerlerini ve kan şekerini düzenlediği için uzmanlar tarafından, acilen kilo vermesi gereken kalp hastalarına öneriliyor.

 

 

Sıkı Disiplin İçeren İsveç Diyeti ile İlgili Bilmen Gerekenler

Öncelikle İsveç diyeti uygulamaya karar vermeden önce, herhangi bir sağlık sorunun olmadığından emin olmalısın. Vücudunda meydana gelen bir rahatsızlık ya da vitamin eksikliği durumu varsa diyetisyen desteği almanı öneriyoruz. 

Sıkı yönetim demiştik değil mi? İsveç diyetinin başlıca kurallarından biri; program seni zorluyorsa 6.gün bırakmak. Daha sonra aradan 3 ay geçmesini beklemek ve sonunda diyeti 6 gün daha uygulamak… Gerçekten sabır ve emek gerektiren bir iş olduğunu fark etmişsindir. :)

Günlük yaşantında zaten en az 2 litre içmen gereken su konusu, burada da karşına çıkıyor. İsveç diyeti uyguladığın süre içerisinde, mutlaka günde 2 litre su tüketmelisin. Çok önemli!

Kahve ve çay bulunan diyet listesinde, bu içecekleri önerilenden fazla tüketmemen gerekiyor. Yani listenin dışına çıkmamalı ve kahve gibi içeceklerle su ihtiyacını karşılamaya çalışmamalısın. 

Kaçamaklara asla ama asla yer yok! Hafta ortasında pes edip kendini kek ya da bisküvi yerken bulman biraz üzücü olabilir. :) Basit şeker kaynağı olan, paketlenmiş, işlenmiş gıdalar olabildiğince sana uzak olmalı…

Program içerisinde sabah, öğle ve akşam öğünlerini yer değiştirerek uygulayabilirsin. Akşam yemeğinde yer alan öğün içeriği öğle vaktinde seni daha zinde tutacaksa, yer değiştirmende bir sakınca yok demek oluyor.

Her diyette olduğu gibi İsveç diyeti uygularken de kilo verme sürecine sporla destek verebilirsin. Günde 20-30 dakika egzersiz yapmak; hem seni daha güçlü yapar hem de diyet sürecinde yağ yakmana yardımcı olur.

 

 

İsveç Diyeti Nasıl Yapılır, Neler Yemelisin? 

• Uygulamaya karar verdiğin İsveç diyeti listesi kahvaltı öğününde; şekersiz kahve veya çay bulunuyor. Fakat her gün kahve veya çay tüketmek sana sıkıcı gelirse, alternatif olarak süt tercih edebilirsin.

• Öğle yemeğinde ise; kızarmış tavuk ve haşlanmış yumurta gibi protein kaynağı yiyecekler yer alıyor. Sadece bu kadar değil korkma. :) Tavuk veya yumurta yanında; yağsız peynir, domates, salata ve haşlanmış ıspanak tüketebilirsin.

• Akşam yemeği öğünü de öğle yemeğine benzer olarak; haşlanmış biftek yanında; brokoli, lahana ve sebze ağırlıklı salatalar olarak karşına çıkıyor. 

• Aşırıya kaçmamak kaydıyla; işlenmemiş ceviz, fındık, badem, yer fıstığı, zeytin ve limon suyu gibi hafif gıdaları rahatlıkla tüketebilirsin.

• Kaçamak yok dedik evet ama çok küçük bir sürprizimiz var! İsveç diyeti süresince 2 hafta sonunda 1 veya 2 kere kakao oranı yüksek bitter çikolata tüketebilirsin. Ayrıca bu minik kaçamağında tatlı krizlerini geçirmesi için meyve çeşitlerini de tercih edebilirsin.

 

*İsveç diyeti etkisi ile tansiyon değerlerin dengeleniyor, kan şekerin düzene giriyor ve bu diyet kalp dostu yiyecekler içerdiği için, sağlığın açısından faydalı oluyor. İsveç diyeti tahıl ve benzeri gıdalara yer vermediğinden, diyet sonunda mutlaka B vitamini kontrollerini yaptırmalısın. Hazırsan hadi o zaman, yaşasın sağlıklı beslenmek!

 

 

 

 

 

 


Yorumlar (0) | Yorum Yap
Share on Tumblr