Share on Tumblr
| Yorumları Göster (0)

Sağlık&Güzellik / 15 Dakikada Tüm Vücudunuzu Çalıştırın >>
0

Evde yapacağın 15 dakikalık basit egzersizlerle formunu koruyabilir hatta zayıflayabilirsin. Senin için önerdiğimiz egzersizlerle tüm vücudunu çalıştıracak ve gün boyu zinde olmanın tadını çıkaracaksın. Tüm gün ofiste oturarak çalışanlarda hareketsizlik birçok probleme yol açıyor.

Etkili olduğu kadar verimli de olan bu egzersizlerle haftada en az 4 gün program oluşturarak formunu koruyacaksın. Yapman gerekenler programa başlamadan önce birkaç ısınma hareketi yaparak vücudunu ısıtman. Aksi takdirde ufak sakatlanmalar yaşayabilirsin.

                                    

Bu egzersizleri ilk aşamada 20 tekrar 1 haftadan sonra 30 tekrar ile yapmalısın.  İlk hareketi eline alacağın bir dambıl veya 1,5 litrelik pet şişelere su doldurarak yapabilirsin. Kollarını indirip kaldırarak yapacağın bu egzersizde dirseklerini kırmamalısın. İkinci egzersizde bacaklarımızı çalıştırıyoruz. Olduğumuz yerden öne bir adım atarak dizimizi yere yaklaştırıyoruz ve tekrar olduğumuz yere geri dönüyoruz. Bu egzersizi iki bacağımıza da ayrı ayrı yapmamız gerekiyor.  Üçüncü harekette yerde bulunan ağırlıkları eğilip mümkün olduğunca bacak kaslarımızı açarak yukarı kaldırıyoruz. Ve geldik en etkili egzersizlerden birine squat. Squat aktif olarak ön bacakları, arka bacakları, kalçayı, pasif olarak beli, sırtı, karın kaslarını ve baldırları çalıştırmaktadır. Bu egzersizin püf noktası dizlerinizin parmak uçlarınızı geçmemesidir. Mümkün olduğunca kalçanızı geriye vererek yapmanız gereken bu hareketi ilk etaplarda bir sandalye yardımı ile yapabilirsiniz. Beşinci hareketi evde tutunacağınız bir bar yardımı ile yapabilirsiniz. Push-up (şınav) egzersizini eğer kollarınız güçlenmiş ise görseldeki gibi. Fakat kollarınız henüz güçsüzse duvara yaslanarak kollarınızı güçlendirebilirsiniz. Plank hareketi tüm vücudu çalıştıran çok etkili bir egzersizdir. 20 saniyeden başlayarak tüm vücudunuzu düz bir şekilde dirseklerinizin üzerinde tutarak yapabileceğiniz bu egzersizin süresini her geçen gün artırarak yapmalısınız.

Haftanın en az 4 günü yapacağınız egzersizlerle formunuzu koruyabilir. Egzersizlerinizi diyetle destekleyerek incelmeye başlayabilirsiniz.


Yorumlar (0) | Yorum Yap
Share on Tumblr